søndag den 10. august 2008

Tur til Stone Valley

Igår lørdag havde jeg besluttet mig for at jeg skulle ud og teste mit nye vidunder, Garmin Colorado 300.
Turen gik til Stone Valley, eller Stendal Plantage, som det hedder på dansk. Den ligger ca. midt mellem Viborg og Karup, og gennemskæres af den skønne Hærvejen.
Grunden til dette valg var, at her er en stor koncentration af forholdsvis lette cacher. Så det var nemt at teste GPS'en på en masse punkter, inden for forholdsvis kort afstand.
Ialt var rundturen på ca. 4,3 km.
Jeg fik testet en masse dejlige funktioner, og må konstatere at rigtig parpirløs geocaching nu er en realitet. Men som det nævnes i forskellige geocaching fora, så kunne nøjagtigheden være bedre. Det kommer forhåbentlig med en snarlig software opdatering.
Turen rundt i plantagen kan ses herunder, og i fuld størrelse her.



På vejen hjem havde jeg udset mig yderlige lidt caches i henholdsvis Kjellerup og Ans. Ialt blev dagens høst 15 stk.
Et andet formål med turen var også at få hentet lidt ind på min gode kammerat Tom, som var ved at nærme sig de 200 fundne caches. Vi overvejer nemlig at snuppe vores nr. 200 sammen, og det bliver muligvis denne cache.

Ingen kommentarer: