fredag den 30. september 2011

Lidt fremskridt på drivhuset

Nu skete der så et lille ryk på opbygningen af drivhuset igen.
I taget mangler jeg nu kun 5 stykker glas, som endnu ikke er leveret.


I fronten mangler jeg også stadig et stykke glas ved siden af dørpartiet. Og så har vi prioriteret at få huset lukket, fremfor færdiggjort. Derfor mangler der også stadig at blive malet og monteret sidelister på 1/3 af de nederste vinduer. Også alle 6 oplukkelige vinduer er nu monteret. Her skal jeg have konstrueret nogle små vridere der kan låse vinduerne når ikke der er automatik monteret i vinterhalvåret, og som stormsikring.


På denne sidste septemberdag med hele 25 grader (ikke i drivhuset men udenfor!) har jeg så fået monteret den ene dør. Det er noget af det jeg har ventet mest på, da det får drivhuset til at se meget mere færdig ud. Den anden halvdel må vente en uges tid endnu, da den stadig ikke er færdigmalet, og der weekenden over er fuldt program med dåb af vores lille Cia.


Indvendig er der som sagt et godt stykke vej endnu. Men der skal også være noget at hygge med i vinter. "Soklen" skal isoleres og beklædes. Der skal bygges et plantebord. En sokkel til regnvandstønde. Diverse plantebeholdere, bl.a. en 4½ meter lang en langs hele sydsiden, med indbygget automatisk undervanding. Så der er stadig lang vej til det helt færdige projekt, men heldigvis også til det bliver forår igen.

En enkelt plante har dog allerede fået lov til at flytte ind i drivhuset. Mine chilier som har haft en kummerlig tilværelse på terrassen i år, har fået lov at nyde den sidste rest sommer i det halvfærdige hus. Og nu kvittere de med små fine røde frugter.


Ingen kommentarer: