tirsdag den 8. juli 2008

Et par cacher i regnvejr

Her til formiddag skulle der caches lidt.
Min gode veninde Mette's datter Rosa, har sovet her natten til idag, og havde spurgt om ikke vi sku finde nogen cacher idag.
Hun har tidligere været med på en cachetur til Bunken Klitplantage ved Skagen.
Så vi udvalgte et par cacher tæt på, og drog afsted.
Første forsøg var Doktorparken i byens vestlige ende.
Jeg har forsøgt mig her før, i et forsøg på at blive FF (First Finder) men uden held.
Idag var der blevet ryddet lidt ud i området, men til gengæld begyndte det at regne.
Hverken Rosa eller jeg har den store tålmodighed når det gælder genstridige cacher. Så da myggene var ved at æde os op, opgav vi. Den må jeg have tilgode lidt endnu.
Så tog vi videre til Essex Park Randers. Byens stadion, som huser Randers FC.
Den burde være ligetil. Også her har jeg været før. Men dengang var der træning på banerne, så der var for mange mugglere.
Denne cache er udlagt af en geocacher som jeg ikke har det helt godt med. Hans koordinater er meget upræcise, og hans cachestørrelser ofte forkert angivet. Og placeringerne er heller ikke altid lige gennemtænkt.
Men her var der for en gang skyld ikke de store problemer. Men det var ikke et sted jeg ville placere en cache. Ikke et specielt genialt eller spændende sted. Men fundet blev den, og logget som dagens første fund.
En enkelt en mere skulle ha chancen.
Desværre af samme udlægger som Essex Park cachen.
Den hedder HTX Randers, og ligger samme sted. Igen et ikke særlig genialt sted. Med mindre det er weekend, ferie eller sent om aftenen, så er her et mylder af unge nysgerrige mennesker. Og igen ikke ligefrem noget ophidsende at se på.
Og koordinatet var 10 meter ude af kurs. Så kun ved hjælp af hintet blev den fundet.
Disse cacher udlagt af denne geocacher, irritere mig faktisk en del. Og eneste grund til at de får et forsøg, er at jeg gerne vil ha dem udryddet fra mit kort over ikke fundne cacher.
De 3 forsøg, med 2 fund må være godt for idag. Vi var ved at være godt våde af regnen, og nu da vi er hjemme igen, er det selvfølgelig holdt op med at regne :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hmm - det er fordelen ved GSAK - så kan man sætte sådan en 'bønne' på 'kill filter' så ser man ikke længere hans cacher - han som af stort set samme grund, som din er sat på kill / ignore her i huset