lørdag den 12. juli 2008

Sylteflip

Jeg har fået et sylteflip!
Det skulle være så moderne at sylte igen. Lave sin egen marmelade, syltetøj saft osv.
Og som den madglade amatør-kok jeg er, så skal jeg da med på bølgen.
Jeg har nogen få bær jeg vil prøve mig med.
Brombær
Hindbær
Hyldebær
Og jeg vil lave marmelade!
Jeg købte tidligere på året en lille klatre hindbær i et supermarked, som jeg plantede i en stor krukke på min sydvendte terasse. Og det ser sørme ud til at der kommer en del bær på! Men næppe nok til at glas marmelade, så jeg vil prøve at supplere op med nogen skov-hindbær, hvis jeg kan finde nogen.
Så er jeg vild med brombær. Derfor skal de også ha chancen. Men dem må jeg i skoven og plukke, for dem har jeg ingen af.
Og til sidst hyldebær. Hyld bruges vist mest til at lave saft af, og det kan også være jeg prøver det. Men vil gerne prøve at lave hylde-marmelade, bare for at prøve hvordan det smager.
Så den kommende måned hvor bærene vælter frem, skal jeg på jagt i skov og krat.

Ingen kommentarer: