fredag den 25. juli 2008

Video i varmen

Hvad gør man ikke for sin dårlige samvittighed.
Brugte det meste af dagen igår, i 27 graders varme og høj sommersol, på at sidde og redigere video.
2½ times råoptagelser skulle koges ned til noget brugbart.
Jeg havde på forhånd bestemt mig til at være hård i år, og ikke lave den for lang. Sidste år tog det lidt overhånd, og videoen endte på omkring 20 min.
Så i år havde jeg besluttet at den skulle vare mellem 5-10 min, afhængig af den underlægnings-musik jeg valgte.
Resultatet bliver faktisk bedre, når man sætter sådan en begrænsning, fremfor bare at bruge løs af materialet. Man bliver tvunget til kun at bruge det bedste, og fatte sig i korthed. Og stemningsvideoer, som det er, skal ikke være lange og kedelige.
Resultatet lykkedes, og videoen blev på 6 min., og har fået ros fra både USA, UK, D, DK osv.
Youtube udgaven kan ses her:

Ingen kommentarer: